mandag den 12. marts 2012

Manglende pæoner

Er det mon kun mine pæoner der stadig ikke viser den mindste smule forårs-vokse-lyst, eller har i andre derude (måske også de med kolde, åbne og forblæste haver) heller ikke set skud endnu? Jeg har været rundt og grave forsigtigt om alle mine 7 pæoner, og de ser desværre sådan ud...


Sarah Bernard


Derimod er der masser af grønne fornøjelser at kigge på udenfor, man skal selvfølgelig bare helt ned til jorden og kigge rigtigt godt efter endnu ;-)

Perlehyacinter

Høstanemoner

Tulipaner

Margueritter, delt fra min mormors have i efteråret

Min eneste (suk) violfrøstjerne

Dejlige lodden løvefod

Var i Netto den anden dag, hvor jeg ikke kunne undgå fristelsen for at tage lidt forskelligt med hjem. Roserne kostede kun 15 kr, så de er da værd at give en chance...

Queen of England roser, hvide Phlox, Dahlia knolde og franske anemoneknolde.



13 kommentarer:

  1. Hej :0)

    Kan trøste dig med at mine pæoner heller ikke alle sammen viser de smukke røde skud, især ikke dem der står i skygge endnu. Men jeg vil næsten væde på, at i løbet af ugen, med de varmegrader vi får, så skyder de som var de betalt for det :D

    Kh Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Du fik ret Marlene, mine pæoner er så småt begyndt at skyde nu ;-)

      Slet
  2. Nej hvor træls at man bare går og venter på synet af disse dejligheder( mine er kommet op)
    Men dine kommer forhåbentlig også snart.

    jeg er begyndt og jagte ukrdt hold da fast der er meget allerede, så nu skal jeg have bund i det så det bliver nemmere senere.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Velkommen til, og god arbejdslyst med ukrudtsjagten. Her er jagten også gået ind, og der er meget langt rundt...
      Hilsen Susanne

      Slet
  3. Fine planter du har købt. Roserne skal nok komme.
    Vi har for år tilbage købt nogen til selv samme pris og foræret mine forældre, og de er kommet hvert år.
    Tak for kigget.
    Ha` en god lørdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig ihvertfald til at se om roserne får det godt. De er indtil videre blevet pottet op, og kommet ud i et af mine højbede. Jeg har valgt at lade køkkenhave være køkkenhave i år, og så bruge bedene til børnehave for mine forhåbentligt mange små staude planter.
      Hilsen Susanne

      Slet
  4. Hej Frøken Ernst.
    Det ser godt ud. Med hensyn til pæonerne, er det nye? Måske hvis de er sat for dybt - holder de op med at blomstre. Så må du lige grave dem op så de røde skud kommer op til overfladen. Jeg satte seks planter, - og ud af de seks blomstrede fem. Den ene har jeg nu gravet op og sat igen. Og den kommer fint nu.

    Kanden du spurgte til på min blog er fra keramieren Rikke Fjalland, i Allerød.

    Fortsat dejligt forår.

    :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har besluttet mig for at grave dem op, og sætte dem igen. Der er 3 fra sidste år, men resten har boet 2 år hos mig, men er delt fra gamle haver. De har skudt hvert år men ikke blomstret endnu, men har læst et sted at man skal have tålmodighed med pæoner - ikke én af mine stærke sider herhjemme.
      Hilsen Susanne

      Slet
  5. Mine er nu altså heller ikke kommet op og de er meget gamle, så mon ikke de kommer.

    Du kan tro, at jeg gerne sender valmuefrø til dig. Kan du ikke lige maile din adresse til mig.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej...
      Så er mailen sendt afsted, hvor er denne have-blog verden dog dejlig at man kan dele erfaringer (og ikke mindst manglende erfaringer) og frø med hinanden.
      Hilsen Susanne

      Slet
  6. Hej Susanne
    Ja mine pæoner er jo langt fremme, men spørgsmålet er om de har blomstret de andre år, for så skal de nok komme. Er de nye vil jeg gøre som Eva siger grav dem op og plant dem højere.
    Med hensyn til violfrøstjernen, så er det ikke den du viser, men en geranium. Violfrøstjernen kommer ikke endnu, den er meget senere til at vise sine små fine blade.
    Spørg endelig hvis der er noget, jeg kan hjælpe med.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Er sikker på jeg ikke ejer en storkenæb (endnu). Har været ude at kigge rigtigt godt efter, og der kommer lige et indlæg med billeder senere i aften. Kan se på skiltet at jeg har narret mig selv lidt, for det er en klokke frøstjerne, altså den større og højere variant end violfrøstjerne, men skiltet står mellem 2 planter så jeg viser lige lidt billeder senere... Tak for hjælpen
      Hilsen Susanne

      Slet
    2. De grønne blade du viser der, er jeg ret sikker på er en geranie. Den kan jo være kommet med noget andet. Skriv lige hos mig, når du har lavet nyt indlæg. Jeg skal have gæster i aften, så ikke sikkert jeg kommer rundt til alle, så det er godt at blive mindet om det.
      Jeg tror stadig ikke, den har vist sig endnu din klokke frøstjerne.

      Slet