mandag den 5. marts 2012

Jubii... Jeg har fået frølinger


Jeg har henholdsvis den 19. og 20. februar sået hvid klokkeranke og lave lathyrus, og for en nybegynder som mig er det en fryd når de spirer. Står næsten og klapper og hepper dem op af jorden. 


Jeg har kun fået/købt 5 klokkeranke frø, så er lidt ked af at det kun er 3 der spirer. Oppe i hovedet var de nemlig alle placeret videre i krukker og i haven.


Her er de lidt ældre. De står stadig i vindueskarmen i stuen, men skal jo nok flyttes lidt koldere. Jeg vil bare være sikker på at så mange som muligt spirer. Er der forresten nogle af jer, der ved om man også kan knibe toppen af klokkeranke for at få den til at dele sig?




Kig venligst rigtigt godt efter. De 3 små grønne prikker er spirer af kæmpe Verbena. De er blevet sået den 19. februar, har stået overdækket i vindueskarm i 3 dage, herefter kommet i køleskab til for 3 dage siden og nu spirer de. Føler mig som en stolt mor, der første gang ser sit barn score mål i en håndboldkamp... Håber virkeligt meget de overlever helt indtil de er store.

6 kommentarer:

  1. Hej Susanne :o)
    Velkommen til min blog - jeg tror, vi har de samme drømme for vores haver, og jeg glæder mig til at se nogen flere billeder af din :o)
    Mht. klokkerankerne, så har jeg ikke selv prøvet at så dem, men Claus Dalby havde et stort projekt igang sidste år, så kik lige et år tilbage hos ham, så kan du sikkert få en masse tips!
    Hej fra Line
    P.S. Jeg kan se, at du har en opsætning som gør, at man skal skrive en kode for at kunne lægge en kommentar hos dig. Den kan fjernes, og jeg vil gerne hjælpe dig med at finde ud af, hvordan du gør (hvis du gerne vil af med den?)

    SvarSlet
  2. Tak til jer begge, og ja rigtig mange tak til dig Line, vil meget gerne slippe af med den kode fætter...

    SvarSlet
  3. Hej og velkommen i blogland. Glæder mig til at følge din blog. Kan godt forstå du glæder dig over de små spirer. DET er da fantastisk. Held og lykke med projektet :0)
    Kh Marlene

    SvarSlet
  4. Ja, hjerteligt velkommen i blogland.
    Jeg kneb mine klokkeranker, da de blev for ranglede og det stopper væksten for en periode, og så deler den sig jo, præcis som med lathyrus. Flot med dine kæmpe Verbena!!

    SvarSlet
  5. Hej og velkommen til blogland. Jeg kender det for godt når man glæder sig over det lykkedes, jeg er også nybegynder og det er spændende. Om nogle år vil vi sikkert kikke tilbage og tænke "var det bare det". Held og lykke med dine projekter

    SvarSlet